Bytové družstvo vlastníků domů Sečská č. 1 a 3, Praha 10

Zápis z členské schůze konané dne 4.11.2014

Publikováno/aktualizováno: 19-11-2014 09:31:09

Z Á P I S

z členské schůze Bytového družstva vlastníků domů Sečská 1 a 3, Praha 10, družstvo, konané dne 4.11. 2014 v kanceláři Bytového družstva, Sečská 3, Praha 10

 

Přítomno:        dle presenční listiny 26 členů – z toho 11 z domu č. 1/1846

                                                                             15 z domu č. 3/1845

 

Program:        1) Zahájení, přivítání přednášejícího p. Jana Halíka (poradce pro Sdružení BD a SVJ)

                     2) Informace k rozhodování o přechodu bytového družstva na společenství vlastníků – převod bytů do vlastnictví

                     3) Různé, diskuse    

 

 K bodu 1

Předseda Bytového družstva (dále jen „BD“) p. Kudrna přivítal všechny přítomné členy a seznámil je s jednotlivými body programu. Body programu byly jednomyslně schváleny a nebyly vzneseny ze strany přítomných žádné připomínky či pozměňovací návrhy. Členská schůze byla usnášeníschopná, z důvodu nadpoloviční většiny přítomných

Dále předseda BD představil přednášejícího p. Jana Halíka ze Sdružení bytových družstev a společenství vlastníků.

 

K bodu 2

Všem členům Bytového družstva byla předána „Pozvánka“ včetně písemné „Informace o rozhodování o přechodu bytového družstva na společenství vlastníků“, a to formou vyvěšení na informační tabuli, do datové schránky BD dále do poštovních schránek a emailem.

Členové družstva byli seznámeni s organizační strukturou přednášky, kdy přítomní budou pouze seznámeni s informací o převodů bytů do vlastnictví, možnosti diskuze a že v dané situaci se nejedná o formu hlasování.

 

Přednášející p. Halík seznámil přítomné s jednotlivými body přednášky:

1)      Co by mělo předcházet rozhodnutí o převodech bytů do vlastnictví (společné znaky obou forem bydlení, rozdíl vlastnického bydlení od družstevního bydlení),

2)      Porovnání hlavních rozdílů družstevního a vlastnického bydlení (nakládání s družstevním a vlastnickým bytem, hospodaření s finančními prostředky u BD a SVJ),

3)      Postup přechodu bytového družstva ke společenství vlastníků (rozhodování o převodech bytového družstva ke společenství vlastníků, základní přehled akce převodů bytů do vlastnictví, daňové povinnosti vlastníků jednotek a družstva),

4)      Společenství vlastníků (co je SVJ, orgány SVJ, činnosti týkající se správy domů a pozemků, některá práva a povinnosti vlastníka jednotky, hospodaření SVJ při správě domů a pozemků),

5)      Problémy společenství vlastníků (odlišnost fungování SVJ, družstvo jako člen společenství, ochrana řádných uživatelů bytů proti plánovaným uživatelům bytů, provozní problémy ve společenství).

 

Jednotlivé dotazy byly zodpovězeny přednášejícím p. Halíkem, ihned po probrání stávajících bodů. Probíhající diskuze byla na úrovni, přednášejícím byly srozumitelně a věcně zodpovězeny dotazy a použity příklady z běžné praxe.

 

Dále přednášející upozornil na legislativní předpisy pro SVJ: zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník-část bytového spoluvlastnictví od ust. § 1158; nařízení vlády č. 366/2013 Sb., o úpravě některých záležitostí souvisejících s bytovým spoluvlastnictvím.

 

K bodu 3

Předsedající p.Kudrna s pí. Míkovou seznámili přítomné s provedenými opravami, stávajícími revizemi a vyplývajícími opatřeními:

-       provedeno seřízení a promazání oken, firmou Geus okna a.s. ve výši 7 659,- Kč,

-       skončily rekonstrukce teras, které jsou součástí střechy (výše nákladů 502 073,- Kč, včetně posudků), od firmy Milan Daniel,

-       byly odstraněny závady, týkající se zatékání do sklepu pí. Burgeois (výše nákladů 35 000,- Kč), od firmy Milan Daniel,

-       revize plynových spotřebičů proběhne v prosinci 2014, termín bude vyvěšen,

-       odečty SUV a TUV proběhnou v prosinci 2014, termín bude vyvěšen,

-       bylo zadáno zpracování tepelného auditu (zajišťuje p. Vašátko),

-       Mgr. Beránková informovala o vyhlášce 237/2014 Sb., kterou se stanoví nová pravidla pro vytápění a dodávku teplé vody, měrné ukazatele spotřeby tepelné energie pro vytápění a pro přípravu teplé vody a požadavky na vybavení vnitřních tepelných zařízení budov přístroji regulujícími dodávku teplé energie konečným spotřebitelům ( zajišťuje p. Kudrna),

-       probíhá výběr firem na instalaci sklepních mříží (zajišťuje p. Kudrna),

-       z důvodu zajištění bezpečnosti spolubydlících budou vyměněny vchodové zámky-sjednoceny bezpečnostní vložky a odpojeny zvonky (zajišťuje p. Vašátko),

-       z bezpečnostních důvodů je nutno vyklidit kočárkárny aby mohly sloužit ke svým účelům (pro úschovu kočárků, kol), nikoli jako skladiště např. nábytku, termín do 31.12.2014, odklizení nepotřebných věcí bude provedeno od ledna 2015 bez náhrady za uskladněné věci,

-       bylo jednáno s finančním poradcem České spořitelny a. s., o současných zvýšených nákladech za vedení účtu (od srpna 2014), nabídnuta nová varianta vedení účtu tzv. MAXI s paušální částkou za vedení účtu 299,-Kč/měsíčně a novým zúročením podnikatelského spořícího účtu o 0,75% (do 1.000000,- Kč), zajistí Kudrna, Míková, Trnková.

             Uzavření nové smlouvy bylo odsouhlaseno nadpoloviční většinou přítomných členů BD.

 

Usnesení z členské schůze BD:

Členská schůze schválila přítomnými:

   - provést revizi plynových spotřebičů,

   - provést odečty spotřeby SUV a TUV,

   - zajistit zpracování tepelného auditu,

   - zajistit přístroje pro regulování tepelné energie podle vyhlášky č.237/2014 Sb.

   - zajistit bezpečnostní mříže do sklepních prostor,

   - zajistit do 31.12.2014 vyklizení kočárkáren z bezpečnostních důvodů

   - zajistit u ČS a.s. vedení účtu MAXI

 

Členská schůze ukládá představenstvu:

   - revizi plynových spotřebičů,

 - odečty spotřeby SUV a TUV,

   - zpracování tepelného auditu,

   - zajistit přístroje pro regulování tepelné energie podle vyhlášky č.237/2014 Sb.

   - zajistit mříže do sklepních prostor,

   - vyklidit kočárkárny od ledna 2015

   - jednat s ČS a.s. ohledně výhodnějšího vedení podnikatelského účtu MAXI

 

 

V Praze dne 18.11.2014

Zapsala: pí. Zuzana Míková